Nadszedł czas, aby przenieść swoją praktykę stomatologiczną na wyższy poziom. Wiesz, że potrzebujesz przyciągnąć nowych pacjentów, ale od czego zacząć? Te dziewięć narzędzi pozyskiwania pacjentów pomoże Ci rozwinąć Twoją markę stomatologiczną i dotrzeć do dokładnie takich osób, które z przyjemnością przywitasz w swoim gabinecie dentystycznym.
Dziś omówimy między innymi takie narzędzia jak:
Ten artykuł jest dla wszystkich zapracowanych dentystów, którzy są gotowi, aby poważnie podejść do swojej strategii marketingowej i planu pozyskiwania pacjentów, a jednocześnie nie mają czasu, aby poświęcać temu zagadnieniu całe dnie. Odpowiedzmy, więc dziś na pytanie: jak przyciągnąć nowych pacjentów w 2021.
Arsenał stomatologa promującego swój gabinet stomatologiczny zmienia się z roku na rok, ale marketing internetowy zawitał w nim już na dobre. Badania wskazują, że większość uczestników badań szuka gabinetów za pośrednictwem Internetu.
Chciałem to zweryfikować, i przeprowadzić takie “badanie” wśród przyjaciół i znajomych oraz w agencji marketingowej, gdy przypomniałem sobie, że przecież jeszcze wczoraj sam sięgnąłem po telefon podczas spaceru, aby wpisać "implanty cena Toruń".
Co przywitało mnie na ekranie po wpisaniu tego hasła?
Odpowiedź na pytanie jak pozyskać pacjentów w stomatologii w 2021 nasuwa się więc sama. Spójrzmy na to, co działa - co prowadzi każdego z nas do rejestracji w nowym gabinecie, czyli powyższe cztery najważniejsze narzędzia pozyskiwania pacjentów. Zajrzymy "pod maskę" tych narzędzi w dzisiejszym artykule.
Pasywne reklamy w radio, telewizji i gazetach nie nadążają za interaktywnością jaką niosą ze sobą nowe, popularne media. E-marketing pozwala na wyświetlenie kampanii tylko takiemu typowi pacjenta, który jest zainteresowany konkretną usługą stomatologiczną. Daje też stomatologowi i marketerom informację zwrotną - kto kliknął, kto się zapisał, kto polubił które posty na mediach społecznościowych, a komu przypomnieć o promocji za kilka miesięcy.
Zacznijmy więc - sprawdźmy jakie są najważniejsze narzędzia pozyskiwania klientów w gabinecie stomatologicznym w 2021!
Narzędzie numer jeden:
Pomyśl o swojej witrynie jak o pełnoetatowym sprzedawcy, który pracuje 24x7.
"Nie zdawałem sobie sprawy, że strona gabinetu przestała być tylko wizytówką. To nie jest miejsce, do którego zaglądają tylko moi obecni pacjenci - znajdują ją zupełnie nowi. Strona to marketer, który nie je, nie śpi, tylko przyciąga nowych pacjentów do mojej kliniki - nawet w święta!"
— stomatolog, właściciel kliniki, wieloletni klient naszej agencji
Jeśli chcesz dowiedzieć się co mają do powiedzenia stomatolodzy, dla których prowadzimy kampanie, znajdziesz ich strony - a nasze projekty - w zakładce Nasze Sukcesy).
Google zmienia czasami zasady gry, jeśli chodzi o "znajdywalność" stron klinik dentystycznych w Internecie. Ostatnie zmiany od Google dają nam jasno do zrozumienia, że coraz bardziej liczy się szybkość ładowania, przejrzystość, użyteczne treści i responsywność witryny na urządzeniach mobilnych. Algorytmy sprawdzają nawet czas, jaki użytkownicy spędzają na poszczególnych podstronach na stronach gabinetów. Sprawdzają skąd przychodzą, i gdzie idą dalej.
Jeśli Google wykryje, że pacjenci wolą stronę konkurencji, ponieważ działa sprawniej, lub zawiera bardziej użyteczne dla nich treści - spadasz w rankingach, tracąc potencjalnych pacjentów.
Jeśli chcesz uzyskać konkretne informacje na temat jakości Twojej strony względem konkurencji, skorzystaj z naszej promocji na bezpłatny audyt Twojej strony - nasz specjalista wykona go i, wyślemy go mailem. Możesz też skorzystać z narzędzia Google do sprawdzenia jej responsywności o nazwie PageSpeed Insights. Przy czym. w tym drugim przypadku, nie możesz liczyć na analizę przeprowadzoną przez człowieka - specjalistę.
Nic dziwnego więc, że agencje marketingowe pracujące dla stomatologów prześcigają się w tworzeniu treści, które możliwie najlepiej odpowiadają intencji wyszukiwania pacjentów. Korzystają z narzędzi marketingowych jak SEMrush lub Ahrefs, które podpowiadają optymalne tematy na daną stronę, biorąc pod uwagę działania konkurencyjnych gabinetów, miasto, i trendy wyszukiwań na rynku. O ile masz czas zagłębić się w temat, więcej o tego typu narzędziach dowiesz się w następnych artykułach, więc nie zapomnij zapisać się na newsletter “Marketing w gabinecie stomatologicznym”.
Strony internetowe mają być wciągające i interaktywne, a dentyści czasem to pomijają - co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę wir obowiązków w jaki rzucają się co dnia: zarządzanie gabinetem, szkolenia i rozwój zawodowy, obsługa pacjentów, rodzina, samochód.
Nic nie jest czarno białe, a więc i zaniedbanie strony wkrada się do biznesów stomatologicznych stopniowo i subtelnie. Typowy przykład: pan Adam nie prowadzi na swojej stronie żadnych nowych działań i aktualizacji: najpierw przez 2 miesiące, a później przez pół roku... i zanim się obejrzymy, autorytetem w mieście zostaje konkurencja z jakąkolwiek strategią e-marketingową, dosłownie z jakimkolwiek nowym materiałem i drobną optymalizacją techniczną. Na wygranej pozycji są też niedawno zakładane strony, które są tworzone z nowoczesnym podejściem.
Dobre strony internetowe kosztują. Tak, możesz stworzyć własną stronę internetową za kilkaset złotych, ale prawdopodobnie nie przyciągnie ona tak dużej uwagi i konwersji, jak strona zbudowana przez specjalistów, którzy są odpowiedzialni za jej długofalowy rozwój. Dziś dostępne są rozwiązania, które pozwalają stworzyć stronę nawet dziecku. Ceną jaką płacimy za korzystanie z oprogramowania generującego strony za nas jest brak optymalizacji, źle opisane elementy w HTML, i brak możliwości na późniejszy rozwój strony.
Rozważ korzyści płynące z posiadania profesjonalnej witryny dentystycznej zaprojektowanej przez agencję, która rozumie koncepcje projektowe, wrażenia użytkownika, branżę stomatologiczną, oraz SEO. Prawidłowo wykonana strona dentystyczna będzie dla Ciebie doskonałym narzędziem marketingowym, pod warunkiem, że zawiera:
Zastanów się nad stworzeniem strony internetowej, która intuicyjnie prowadzi pacjentów przez etapy wstępnego zainteresowania, aż do zapisania się na wizytę. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwo dostępne i daj swoim pacjentom (obecnym i potencjalnym) wiele łatwych opcji kontaktu.
Zadbaj, aby nic się nie zacinało, ani nie zawieszało, a design formularzy i strony był spójny z estetyką, którą utrzymujesz w gabinecie. W ten sposób, zostaniesz zapamiętany w mieście i staniesz się najbardziej rozpoznawalną marką stomatologiczną. To jest przykład budowania tożsamości i świadomości marki stomatologicznej w Internecie. Więcej na ten temat dowiesz się z sekcji Rozwój rozpoznawalności marki stomatologicznej. Świetnym pomysłem jest zautomatyzowany system rejestracji wraz z rozwijanym kalendarzem i przypominaniem o wizytach. Zdejmij ten ciężar z ramion Twoich i Twojego zespołu, oraz ułatw życie pacjentom, zapewniając im doświadczenie typu premium.
Możliwość zapisu na wizytę przez stronę oraz przypomnienie dodaniu opinii to przykłady automatyzacji, które jednocześnie odciążają Twój zespół, i zwiększają liczbę nowych pacjentów
Podsumowując, po pierwsze - Twoja strona musi pojawiać się w Google i działać szybko. A kiedy ktoś już odwiedza Twoją witrynę, wszystkie elementy marketingowej układanki muszą znajdować się na swoim miejscu.
To pozwoli przekształcić zainteresowanego odwiedzającego w nowego pacjenta. Możesz to osiągnąć poprzez zbudowanie intuicyjnej “ścieżki pozyskania pacjenta” dla odwiedzających. Ta ścieżka powinna zaprowadzić ich przez zdjęcia, teksty, cennik i ewentualne zniżki aż do formularza zapisu.
GoogleMaps pokazuje pacjentom najbliższe gabinety stomatologiczne w ich lokalizacji. Te krótkie wizytówki zawierają dane adresowe, zdjęcia, opinie, wskazówki dojazdu, posty i wiele więcej. Pozycjonowanie takiej wizytówki to proces, który działa za kulisami agencji marketingowych, chociaż wiele możesz zrobić sam! Czytaj dalej aby dowiedzieć się jak.
Przede wszystkim, poproś kilku swoich regularnych pacjentów o napisanie w GoogleMaps referencji, której możesz użyć na swojej stronie internetowej. Rekomendacja wideo jest jeszcze lepsza! Mamy nadzieję, że Twoja strategia marketingowa obejmuje sposób na uzyskanie recenzji online, ponieważ to ważny element marketingu szeptanego.
Pacjenci zastanawiający się nad wyborem gabinetu sprawdzają Twoje opinie na GoogleMaps. Czy masz sposób, aby przypominać o nich automatycznie swoim zadowolonym pacjentom?
Innym sposobem jest udzielanie się w grupach na Facebooku, gdzie potencjalni pacjenci pytają o porady i opinie. Podczas realnej interakcji z pacjentami w Internecie, na przykład odpowiadając na ich typowe obawy i problemy, rozwijamy relację, która bardzo często przekłada się na wizerunek całej marki gabinetu stomatologicznego.
W świecie, w którym wszyscy krzyczą w otchłań Internetu, zamiast rozmawiać, nawet jedna szczera odpowiedź dla pacjenta wystarczy, aby zapamiętał gabinet, oraz polecił go rodzinie i znajomym. W końcu, nikt inny nigdy tego nie zrobił!
Nie musisz cały dzień siedzieć na GoogleMaps lub na Facebooku i odpowiadać. Zrobią to za Ciebie specjaliści - często higienistki - które zarządzają mediami społecznościowymi i odpowiadają na pytania mieszczące się w zakresie ich kompetencji.
Nawet odpowiedzi na proste pytania odnośnie dostępności godzin stwarza aktywność, która - po pierwsze - przekonuje pacjenta o profesjonalizmie Twojego zespołu i jego odpowiedzialności. Po drugie - ma pozytywny efekt jeśli chodzi o algorytmy kanałów społecznościowych.
Jeśli masz już recenzje online, na przykład na swoim wpisie na MapachGoogle lub Facebooku, podepnij je też na witrynę, lub zleć to swojemu zespołowi marketingowemu.
Chociaż może to być kuszące, fałszywe opinie nie są dobrym sposobem na rozwój działalności. Są już plotki, że algorytmy Google powoli uczą się je rozpoznawać. Koniec końców, Google ma dostęp do informacji czy ktoś naprawdę był w gabinecie, oraz z jakiego IP i urządzenia korzysta autor opinii.
Nawet jeśli nie teraz, w niedalekiej przyszłości takie zagrania mogą odbić się negatywnie na biznesach, których fundamenty zostały zbudowane na sztuczkach. Zwłaszcza, że o takich sztuczkach jak fałszywe opinie w Google wiedzą już nawet nasze babcie.
Z doświadczenia wiemy, że o pozytywne opinie i referencje wcale nie jest tak trudno - często wystarczy wdrożyć system, który podsunie pacjentowi możliwość dodania opinii na krótko po zabiegu, z którego jest zadowolony. Dobra agencja marketingowa zajmie się sekcją opinii na Twojej stronie, ale będą to prawdziwe opinie zwieńczające dobrze opracowaną ścieżkę prowadzenia pacjenta, a nie program, który generuje fałszywki.
Poza tym, powinniśmy mieć świadomość, że jeden prawdziwy, zadowolony pacjent udzielający się na naszych mediach społecznościowych ma wartość setek fałszywych opinii. Internet jest pełen potencjalnych pacjentów, którzy tylko czekają, aby podzielić się z nimi linkiem do przydatnego artykułu na Twojej stronie, i po takiej interakcji są skłonni napisać szczerą opinię.
Zrozumienie słów kluczowych, których używają ci pacjenci, aby znaleźć dentystów, do których można się udać, oraz poznanie sposobu działania platformy Google Ads jest kluczem do sukcesu Twojej prywatnej praktyki.
Dzięki Google Ads możesz znaleźć się na górze wyników wyszukiwania ważnych haseł. Zwiększy to świadomość pacjentów na temat Twojego gabinetu, i pozwoli dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców. Poniżej przeczytasz wstęp do rozpoczęcia przygody z GoogleAds. Jeśli wolisz zdjąć ten obowiązek ze siebie, i aby zajął się tym zespół ekspertów, odwiedź naszą sekcję Pozyskiwanie pacjentów z reklam.
Im więcej korzystasz z GoogleAds, tym więcej nabierasz doświadczeń na podstawie tego co działa w stomatologicznym GoogleAds. Tutaj nie ma skrótów - ważne jest jak dobrze znasz swoją niszę, oraz ile masz zasobów i czasu aby testować różne konfiguracje wyświetlania reklam. Testując, pamiętaj aby nie zmieniać konfiguracji kampanii zbyt często. Częste zmiany to typowy błąd początkujących, który uniemożliwia. Podsumowując, zwrot z GoogleAds rośnie wraz z doświadczeniem.
Agencje marketingowe, które prowadzą regularne kampanie dla gabinetów są już wyposażone w ogromne zasoby danych, zbierane latami, których to danych używają aby lepiej skonfigurować reklamę. Pozwala to na osiągnięcie tych samych wyników, ale taniej, ponieważ na podstawie setek poprzednich kampanii dla stomatologów wiemy już jakie wybrać strategie ustalania stawek. Zaoszczędzone pieniądze można wtedy wykorzystać chociażby na profesjonalne materiały wideo.
O meandrach konfiguracji GoogleAds w stomatologii poinformujemy w następnych artykułach, ponieważ jest to dość rozbudowany temat, który sprowadza się do osiągnięcia celu przy możliwie najbardziej zoptymalizowanym budżecie. Jednak zanim przejdziemy do kolejnego narzędzia, przedstawmy dwa główne terminy, którymi operują specjaliści od GoogleAds:
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, następną ważną kwestią jest Ranking Quality Score - może wpłynąć na koszt kliknięcia reklamy przez pacjenta i pozycje reklam. Jest to ranking w skali 1-10, przy czym 10 jest tym najwyższym. Cztery decydujące czynniki w rankingu tego wyniku jakości to:
Więcej o GoogleAds dla dentystów dowiesz się w oddzielnym poradniku na ten temat, oraz zapytasz podczas naszych webinarów i na mediach społecznościowych. Na przykład, zapytaj na grupie Marki Stomatologicznej “Marketing dla dentystów”.
GoogleAds są absolutną koniecznością w poważnej kampanii marketingowej gabinetu w 2021. Jednak, jak każde narzędzie, ma swoje plusy i minusy, i należy wiedzieć kiedy je stosować, oraz jakimi innymi działaniami je wesprzeć, aby osiągnąć możliwie najwyższy zwrot.
Jednym minusem GoogleAds jest fakt, że po wyłączeniu ich, Twoje zasięgi spadają praktycznie do zera. Może być to niepokojące, ponieważ potrzebujemy wzrostów przypominających samonapędzającą się kulę śnieżną, a nie tylko jednorazowe zastrzyki pacjentów.
Innymi słowy, ostatecznie dążymy do sytuacji w której marketing gabinetu żyje własnym życiem i nie trzeba dokarmiać go coraz droższymi, jednorazowymi reklamami. Jeśli mamy już regularnie przeznaczać budżet na promocję, to niech część tego budżetu będzie inwestycją długofalową.
Z GoogleAds jest trochę jak z wynajmowaniem mieszkania. Przestronnego, czystego, w ładnym widokiem, ale jednak - wynajmowaniem. Możemy je wynajmować nawet latami, ale gdy przestaniemy płacić czynsz - szybko je stracimy. GoogleAds, tak jak wynajmowanie mieszkania, jest często konieczne, zwłaszcza na początku. Znajdźmy sposób aby uzupełnić niedociągnięcia GoogleAds. Zacznijmy od celów - czego chcemy?
Chcemy aby pacjenci polecali go sobie nawzajem w naturalny sposób, w Internecie i w świecie rzeczywistym, a jego strona widniała na górze wyszukiwań Google i generowała coraz więcej naturalnych wejść, niekoniecznie płatnych.
Chcemy aby zyskiwał coraz większy autorytet na mieście, a następnie poza nim - i to wcale nie ma związku z wpłacaniem coraz większych pieniędzy w GoogleAds. GoogleAds potraktuj jako najważniejszą metodę wspierającą Twój główny cel, jakim jest ogólna rozpoznawalność i autorytet marki. Budowanie marki gabinetu stomatologicznego jest szczególnie ważne, ponieważ ostatecznie to ta rozpoznawalność promieniuje nawet na świat nie-wirtualny, i ostatecznie przekłada się na najwięcej wartościowych pacjentów!
Jak to osiągnąć? Potrzebujesz potężnej machiny marketingowej, której elementy wspierają się nawzajem i uzupełniają. Jak się uzupełniają, zapytasz? Na przykład: Nie postowanie artykułów ze strony gabinetu na mediach społecznościowych to zmarnowany potencjał - w końcu masz treść, dlaczego się więc nią nie dzielisz? To zmarnowna wartość dodana.
Oprócz GoogleAds, będziesz potrzebował dobrej strony gabinetu, kampanii SEO, oraz social media w stomatologii. To wielokanałowa strategia, która pozwoli Ci zająć nieruchomość, zamiast tylko tymczasowo ją wynajmować. Następne narzędzie celuje w wyniki długoterminowe - przyjrzyjmy się mu:
„Ta strategia może pomóc podnieść Twoją witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch w witrynie i uzyskać więcej nowych pacjentów”.
Przypominamy, że Marka Stomatologiczna, w ramach promocji ograniczonej czasowo, wciąż oferuje bezpłatny audyt SEO. Ten przekaże Ci wskazówki nt. tego jak rozwinąć swój biznes.
Pozycjonowanie w stomatologii to temat niewdzięczny i często pozostawiany przez stomatologów “na koniec” ze względu na fakt, że ta inwestycja - w przeciwieństwie do np. reklam płatnych - zwraca się dopiero po ok. pół roku.
Problemem jest też fakt, że wiele agencji nie potrafi poradzić sobie z tym tematem. Nie doceniają, że w przeciwieństwie do reklam, tutaj musimy opracować wystarczająco wartościową treść, aby zarabiała na siebie. Kampania SEO wymaga to umiejętności organizacyjnych, technicznych i kreatywnych zarazem. Tylko doświadczone zespoły mogą sobie pozwolić na utrzymywanie jakości w tak wielu obszarach przez wiele miesięcy, bez żadnych “zgrzytów”.
SEO może się wydawać szczególnie frustrującym tematem dla dentystów, którzy chcą skoncentrować się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, a nie pozostaniu ekspertem od marketingu. W końcu, doba ma ograniczoną liczbę godzin. Dlatego, wielu pacjentów sięga po wsparcie, i zaczyna prowadzić kampanię wspólnie z agencją, bądź oddaje jej całą odpowiedzialność za projekt. Dowiedz się więcej z sekcji Pozyskiwanie pacjentów z wyszukiwarek.
Jest powód, dla którego większość pacjentów klika jeden z 5 najwyżej sugerowanych wyników w Google — ludzie uważają, że dentyści, którzy pojawiają się na najwyższych pozycjach, są lepsi, najbardziej godni zaufania. Google też tak uważa!
To działa też w drugą stronę — im więcej osób kliknie, i znajdzie odpowiedź na swoje wyszukiwanie na Twojej stronie, tym bardziej Google uzna Cię za wartościowego dentystę, wiarygodne źródło informacji, i będzie rankingować Cię wyżej. I koło się zamyka. Warto więc postarać się o wejściówkę do tego... koła!
Jednym z narzędzi do analizy konkurencji jest SEMrush, o którym napiszemy w jednym z przyszłych artykułów. Miesięczna subskrypcja wynosi 1000zł, ale możesz użyć wersji testowej dla szybkiego testu. Zapisz się na Newsletter, lub odbierz od nas darmowy audyt pod kątem konkurencji w Twoim mieście. Zaznacz w komentarzu, że interesuje Cię analiza działań konkurencji względem Ciebie.
I to jest właśnie cel wszelkich działań SEO. Dobre wieści: możesz robić to też samemu. Twoim celem jest znalezienie sposobu na zwiększenie swojej widoczności.
Ekspert od SEO ma do dyspozycji ponad 50 różnych czynników, na które “patrzy” Google oraz pacjenci. Użyj tej ściągi, aby zorientować się co możesz zrobić samemu, a co zostawisz specjalistom. Niektóre z ważniejszych czynników umożliwiających SEO dla stomatologów, to:
Jak widzisz, SEO to wcale nie czarna magia. Wiele z tych kwestii naprawi ekspert, jednak w dużym uproszczeniu, wszystko sprowadza się do dodawania wartościowych treści, których szukają użytkownicy. Dlatego z powodzeniem sam możesz pisać teksty na swoją stronę, i rankingować. Zacznij wpisywać w Google temat, na przykład “jak dbać o korony”, a wyszukiwarka dokończy wyrażenie za Ciebie, i podpowie o czym możesz pisać tekst:
Teraz wystarczy sprawdzić co na te tematy napisała konkurencja w Twoim mieście, przebić ich jakością treści. Dobrym pomysłem jest dołączenie do tekstu krótkiego wideo nagranego w gabinecie, który podsumowuje najważniejsze kwestie z tekstu.
Jeśli szukają porównania cen różnych typów implantów, to powinniśmy umieścić na stronie taki tekst, oraz nadać mu tytuł, który odpowiada wyszukiwaniom, na przykład: “Ceny implantów - porównanie”.
Oto rzeczywistość — w 2021 r. dentyści nie mogą już pozwolić sobie na ignorowanie SEO. Są ci, którzy pozycjonują się na konkretne usługi, i wszyscy inni. Z tą drugą grupą kontaktują się już tylko pacjenci, którzy nie zostali przejęci przez inne gabinety prowadzące kampanie SEO.
Dzieje się tak dlatego, że osoby zainteresowane implantami kontaktują się z markami, które prowadzą kampanie SEO w zakresie usług implantologicznych. Ich strony skupiają się na tej tematyce, więc spychają wszystkie inne gabinety na niższe pozycje w rankingu.
Jeśli chcesz rozwijać swoją praktykę i pozyskiwać nowych pacjentów, prędzej czy później strategia SEO jest koniecznością. Posiadanie pewnej wiedzy na ten temat zapewni, że poczujesz się pewniej, i będziesz lepiej przygotowany do robienia tego, czego potrzeba, aby awansować w rankingach Google.
Pisanie tekstów to coś, co marketerzy nazywają content marketing, czyli marketing treści. Dajemy użytkownikom wartość, informacje o cenach, opinie, porady, zdjęcia i infografiki, co sprawia, że w naturalny sposób mają chęć wchodzić w interakcje z naszą marką. Interakcje zawsze zbliżają pacjenta do konwersji.
Jeśli będziesz pisał te teksty na własną rękę, to wystarczy, aby nieco zwiększyć ruch na Twoją stronę, ale niekoniecznie zapewni pozycję #1. Aby kampania SEO przyniosła realny zwrot w określonym czasie, agencja planuje strategię pozycjonowania daleko w przyszłość, opracowuje frazy główne i poboczne, analizuje konkurencję i trendy na rynku i oblicza optymalną liczbę treści do dodania w miesiącu. Badanie tematów, które są odpowiednie na Twoją stronę, to podstawa.
Jeśli chcesz bardziej zagłębić się w temat, zapisz się na newsletter, a otrzymasz powiadomienie o zbliżającym się poradniku SEO dla stomatologów. Przede wszystkim, powinieneś też skorzystać z bezpłatnego audytu SEO, lub zadać pytanie nt. stanu swojego rankingu na jednym z webinarów organizowanych przez Markę Stomatologiczną.
Rozważający założenie implantów użytkownicy trafią na Twoją stronę, i zagłębią się w lekturze, przejrzą infografiki i otrzymają informacje, których szukali. Część z nich skontaktuje się z Tobą przez formularz wewnątrz artykułu, inni przejrzą inne treści, jeszcze inni wyłączą przeglądarkę po lekturze, aby wrócić do niego za jakiś czas. W każdym razie, będzie to miało pozytywne przełożenie na Twój ranking w Google, a systemy remarketingowe korzystające z ciasteczek pozwolą przypomnieć tym odwiedzającym za jakiś czas o Twojej ofercie. Wyświetlamy reklamy Twoich usług implantologicznych na Facebooku tym samym osobom, które kilka miesięcy temu przeglądały Twój tekst o implantach, gdzieś w autobusie na telefonie. W ten sposób mamy pewność, że trafimy do właściwych odbiorców - których chcesz przywitać w swoim gabinecie. Nazywa się to remarketing, a o narzędziach i sposobach związanych z tą metodą dowiesz się z naszego artykułu Sekrety remarketingu zza zamkniętych drzwi agencji.
Z dzisiejszego artykułu wnioskujemy, że najważniejsze narzędzia pozyskiwania klientów dla dentystów to Google Ads, responsywne strony internetowe klinik, krótkie animacje na Facebook i filmy na YouTube dotyczące np. cen implantów i innych cennych informacji, posty w mediach społecznościowych ze spójnym brandingiem, automatyczne znajdowanie wzmianek o Twojej praktyce online. Odpowiedzi na te wzmianki i zarządzanie nimi pozwoli Ci zadbać o wizerunek marki w Internecie. Wszystkie te działania warto połączyć ze sobą, jako że każde kolejne sprzężone ze sobą działanie potęguje efekty wszystkich innych.
Jednak krajobraz marketingu stomatologicznego stale się zmienia, więc najlepiej nie polegać tylko na tych metodach. Aby wyprzedzić trendy w branży, zalecamy przeprowadzanie audytu wszystkich kampanii pozyskiwania klientów przynajmniej raz w roku. Pomoże to upewnić się, że Twoje wysiłki są nadal skuteczne pomimo zmian w taktyce konkurencji lub zmian w dostępności technologii (np. mobilnej). Jeśli potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu działań w którymkolwiek z tych aspektów, a nie masz czasu, zacznij od bezpłatnego audytu swojego gabinetu. Znajdziemy obszar, od którego warto zacząć. Ze względu na trwający Black Friday, zainteresują Cię też pewnie obecne obniżki cen w sekcji Cennik: